klotterplanket

Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Elin - 21 januari 2010 22:10

Hitta en sjukt kul video hos min kära vän Sandra, http://touchofsandra.blogg.se/ som jag bara MÅSTE dela med mig av till er haha!

Av Elin - 21 januari 2010 19:21

6 TIPS FÖR FANTASTISKT RÖDA LÄPPAR 

1) Vill du hitta den nyans som passar just dig bäst? Spana in vilken färg dina läppar har när de är helt omålade. Det snyggaste läppstiftet kommer alltid vara en eller två nyanser mörkare än din naturliga läppfärg.


2)  När du ska välja färg, fundera på i vilka situationer du skulle bära läppstiftet. Om du tänkte ha det i skolan eller på jobbet har mörka nyanser en tendens att se för dramatiska ut. Vill du lysa upp partynatten, välj bort läppstift som går i neutrala, beiga nyanser.


3) Storleken spelar roll, i alla fall när det gäller dina läppar. Har du en liten mun och vill att den ska se större ut, undvik mörka nyanser eftersom de får läpparna att se mindre ut. Investera hellre i ljusa och glansiga nyanser, som gör att munnen ser större och fylligare ut.


4) Köp alltid den nyans som ser bra ut på dig och inte i förpackningen. Din hudton och din läppfärg kommer nämligen att påverka läppstiftsnyansen.


5) Om du kan, investera alltid i läppstift som innehåller solskyddsfaktor. Solen bränner ju faktiskt på vintern också, inte minst om du tillbringar julen i skidbacken. Innehåller inte ditt favoritläppstift någon spf? Förbered läpparna med solskydd, till exempel ett transparent solstift, innan du applicerar läppstiftet.


6) För att få färgen att hålla hela kvällen, grunda först med en läpprimer. Måla på läppstiftet, bit av överflödig färg och försegla med lite transparent puder.


 

Av Elin - 21 januari 2010 18:54

Oj, jag gick och la mig direkt när jag kom hem och har sovit fram till nu! De var ett ta måste jag säga, och jag är fortfarande trött. Men vet inte hur bra de är egentligen eftersom jag ska jobba i morgon med och behöver kunna sova ikväll sen, men men jag får skylla mig själv. Nu sitter jag och dricker oboy ur en kopp som de står Vanligtvis är jag smal och snygg! Men idag är jag ledig. Stämmer ruskigt bra tycker jag eftersom jag i princip bara sovit hela dagen man blir inte så snygg då haha. Nu sitter jag och tittar på built for the kill på nat geo wild. Rätt så faschinerande.


 

Av Elin - 21 januari 2010 13:07

Jag är ruskigt sugen på pannkakor, så de blir nog de till middag idag. De är ju trotsallt torsdag. Vad ska ni äta idag?


 

Av Elin - 21 januari 2010 12:19

Han inte skriva i morse eftersom jag valde att sova lite längre, var så sjukt trött i morse, ( ja jag säger att jag är de varje dag, men de är sant). Ville inte alls gå upp. Har dessutom skit ont i nacken, känns som någon har hoppat på den! AJ! En sån smärta, stramar ända ner i ryggen vilket gör att jag är skit trött i kroppen också. Blä. Men nu är jag hemma iallafall och ska lägga mig på soffan och kolla lite tv. De här är en seg dag och de får man ha, jag har dessutom jobbat över idag. Känner mig sjukt duktig! Nä nu känner jag att de här inlägget är så ointressant de bara kan bli därför tänkte jag lägga till nåt ännu tråkigare och de är att jag faktiskt skiter i att de blev de   

Presentation

Välkommen till min blogg, här kommer jag skriva om allt ifrån min vardag till de senaste skvallret, läs och njut. Maila mig gärna om saker ni vill se mer av här i bloggen
klotterplanket@hotmail.com

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Himlans bra
 Lite halvkass
 Ultrakass
 Världsabäst
 Du är en skamm för bloggvärlden
 Inget av åvanstående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Klottra här

RSS

Följ bloggen

Välj språk här

Gratis Bio


Ovido - Quiz & Flashcards