klotterplanket

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Elin - 10 januari 2010 22:27

Huden kring ögonen är väldigt tunn och känslig och behöver därför extra omvårdnad i form av en ögonkräm. En ansiktskräm innehåller ofta ingredienser som huden kring ögonen inte borde utsättas för. En ögonkräms uppgifter är att återfukta huden och tillföra näringsämnen.

Ju äldre du blir, ju tunnare blir huden kring ögonen. Hos män är de där dem första rynkorna brukar komma. Med hjälp av en ögonkräm kan man till viss del förebygga att rynkor uppkommer. Använd ögonkrämen varje morgon och kväll. Ta en liten klick ögonkräm och "dutta" lite försiktigt mot huden. Välj en ögonkräm efter din ålder och dina behov. Du kommer märka att ringar försvinner, påsar reduceras och om du använder en anti-age ögonkräm kommer även ålderstecken minska.

Av Elin - 10 januari 2010 22:09

För att få ett maximalt put på dina läppar, gör så här


1) Börja med att pudra lätt med löst puder över läpparna och området precis omkring


2 ) Använd en läpppenna och måla försiktigt precis utanför din naturliga läpplinje. HÖR UPP! Välj en nyans som är snarlik din naturliga färg på läpparna.


3 ) Lägg ett läppstift i en ljus och relativt neutral färg. Tro de eller ej, men ljusare färger får alltid läpparna att se större ut. Avsluta med att lägga läppglans på mitten av läppen, vilket kommer ge de där putet du är ute efter. För ett extar lyft, applicera lite flytande highlighter längst amorbågens kurva, på och precis utanför.

(Alla make-up artisters favoritknep!)


 

Av Elin - 10 januari 2010 21:19

Är nyss hemkommen ifrån mamma, va kvar där längre en jag trodde. Har varit hur mysigt som helst, har ätit middag, snackat skit och även stöpit ljus haha. Skit snygga blev dem! Kanske kommer upp bild här i bloggen vid ett senare tillfälle. Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket och sätta på mig myskläderna, vad hittar ni på denna söndagkväll?

Av Elin - 10 januari 2010 16:18

Nu är syster S här, vi ska strax klä på oss och ta en promenad ner till mamma och hälsa på. Min andra syster kom ner från lkpg idag nämligen, hon ska börja plugga här. Så ska dit en stund och säga hej och sådär. Men vi hörs säkert igen när jag kommer hem, hej så länge!

Av Elin - 10 januari 2010 15:43

 


   Jag har använt följande: HM'S foundation nr 11 white sand, HM'S compact powder nr 12 sandy, MUS dual foundation helsinki, MUS eye primer, MUS eyedust celebration, MUS blush ginger, HM'S dipliner black, HM'S eyeliner black, HM'S ögonbrynspenna light brown, HM'S ögonfransböjare, Isadora black mascara och HM'S liptint help 2 find Mr right.


 

Av Elin - 10 januari 2010 14:42

Hur mycket pengar lägger du ut på smink varje månad?!   

Av Elin - 10 januari 2010 13:43

Ansiktsrengöring gäller alla!


För att få en fin hy bör du använda en ansiktisrengöring och återfuktande ansiktskräm varje dag. Ansiktsrengöringen avlägsnar smuts och orenheter i huden samtidigt som ansiktskrämen återfuktar och gör huden mjuk och len. Varje vecka borde du unna dig själv lite ansiktspeeling för få bort döda hudceller och rengöra huden på djupet. Sköter du din hy kommer den att bli ren och fräsh.

 

Av Elin - 10 januari 2010 12:14

Hej ni glömmer väl inte rösta på mig tills veckans blogg hos http://alltomfelicia.bloggplatsen.se/ Kom igen nu allesammans nu tar vi de här! Nu hjälps vi åt och sprida den här bloggen så den blir ännu större! tack för er som röstar!   


 

Presentation

Välkommen till min blogg, här kommer jag skriva om allt ifrån min vardag till de senaste skvallret, läs och njut. Maila mig gärna om saker ni vill se mer av här i bloggen
klotterplanket@hotmail.com

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Himlans bra
 Lite halvkass
 Ultrakass
 Världsabäst
 Du är en skamm för bloggvärlden
 Inget av åvanstående

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Klottra här

RSS

Följ bloggen

Välj språk här

Gratis Bio


Ovido - Quiz & Flashcards